jueves, 14 de noviembre de 2013

L'Ajuntament emet el certificat d'identitat digital

Elmasnouviu.cat

L'Ajuntament del Masnou emetrà i gestionarà el certificat d'identitat digital a les persones que el sol·licitin

Gràcies a totes les tasques dutes a terme amb la voluntat d'apropar els serveis als ciutadans, l’Ajuntament s’ha adherit al conveni amb l’Agència Catalana de Certificació i se l’ha reconegut com a entitat de registre de l’idCAT. És a dir, que a partir d'aquest dimecres, 13 de novembre, l’Ajuntament del Masnou emetrà i gestionarà el certificat d’identitat digital a les persones que el sol·licitin, i així els dotarà d'una eina per poder realitzar tràmits en línia amb l'Administració i impulsar l'administració electrònica. Amb aquest certificat idCAT, ja és possible fer qualsevol gestió de les que estiguin disponibles a les seus electròniques de qualsevol de les administracions públiques, estatals, autonòmiques i locals.

Per avançar eficaçment en la relació entre ciutadania i Administració, i d’una manera que asseguri tots els drets dels ciutadans, cal un pas previ imprescindible: l’obtenció d’un certificat digital, és a dir, el document que acrediti d’una manera segura la identitat i la integritat de l’individu que interactua amb l’Administració per Internet. El DNI electrònic pot exercir com a certificat d’aquest tipus, però n’hi ha d’altres, com ara l’idCAT, que s’atorga des del CATCert, una marca del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC).

Què és l’IdCAT?
L'idCAT és el certificat digital reconegut de CATCert que garanteix la identitat dels ciutadans a Internet per mitjans electrònics amb diferents administracions i, a més, assegura la integritat de les dades, així com, si escau, la seva confidencialitat. Va adreçat a totes aquelles persones que vulguin dur a terme tràmits telemàtics segurs amb les administracions locals, autonòmiques i/o estatals.


Més informació sobre l'idCAT

Gràcies per Compartir!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario